sobota, 26 listopada, 2022
Strona głównaAktywność fizycznaPorady fitnessJak zacząć dzień od pozytywnego kroku

Jak zacząć dzień od pozytywnego kroku

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego sportowcy często upewniają się, że dostają się do wczesnego porannego treningu lub sesji treningowej? Jeśli chodzi o trening sportowy, wcześnie znaczy lepiej.

Jako sportowiec wiem, że wczesny poranny trening pozytywnie wpłynie na moją wydajność i nastawienie. Wczesne wstawanie wymaga dyscypliny, a zdyscyplinowani sportowcy osiągają sukcesy. Po dostosowaniu się do nowego harmonogramu, zdałem sobie sprawę, że osiągam więcej podczas moich porannych sesji treningowych. Chciałem wiedzieć dlaczego.

Naukowo ma to sens, że nasze ciało jest bardziej wydajne po dobrym odpoczynku, a większość ludzi dostaje największą dawkę odpoczynku i regeneracji w nocy; poranek to czas, kiedy twoje ciało jest odpalane na wszystkich cylindrach. Możesz również zauważyć, że jesteś bardziej skoncentrowany wczesnym rankiem, zanim zmierzysz się z wyzwaniami codziennej listy zadań. Jako zawodnik, chciałem również wytrenować moje ciało, aby było gotowe na wypadek, gdybym kiedykolwiek miał wczesny wyścig.

Chociaż możesz nie przygotowywać się do następnego wyścigu, istnieją dobre powody, aby ustawić alarm wcześnie i przeskoczyć swój dzień na pozytywny krok.

Pięć wskazówek dotyczących wczesnego porannego treningu, które pomogą Ci wstać i ruszyć z miejsca

Skupienie

Wczesny poranny trening uwolni resztę Twojego dnia i pozwoli Ci skupić się na rzeczach, które musisz osiągnąć. Uważam, że jasność umysłu, którą uzyskuję podczas joggingu, daje mi spokój i ciszę, których potrzebuję, aby zaplanować swój dzień i upewnić się, że o niczym nie zapomniałem. Spróbuj wykorzystać część czasu przeznaczonego na ćwiczenia, aby zdecydować, jak spędzisz dzień, tak abyś mógł jak najlepiej wykorzystać swój czas.

Ustal priorytety

Słyszę od tak wielu ludzi, którzy mówią, że zawsze planują trening, ale w ciągu każdego dnia ich czas po prostu się zapełnia i nie nadają ćwiczeniom priorytetu w stosunku do setek innych rzeczy, które muszą zrobić.

Ile razy twoje dobre intencje fitness poszły na marne, ponieważ twój dzień stał się gorączkowy, pozostawiając cię bez czasu lub energii, aby zadbać o swoje ciało? Wstając wcześnie i rozpoczynając dzień od treningu, Twoje plany nie mogą zostać zniweczone.

Bądź pozytywny

Popraw swój nastrój dzięki naturalnemu przypływowi zdrowych hormonów. Ćwiczenia fizyczne sprzyjają uwalnianiu się w Twoim organizmie radosnych endorfin. Rozpoczęcie dnia od porannego treningu wywoła radosne, pozytywne uczucie, które będzie miało wpływ na Twoje życie i życie ludzi, z którymi będziesz miał styczność przez cały dzień.

‎Osiągnąć‎ sukces

Sukces i poczucie osiągnięcia pomogą Ci zbudować pewność siebie. Niewiele jest lepszych uczuć niż osiągnięcie celu, zarówno w sporcie, jak i w życiu. Wyrabiając dobre nawyki i ćwicząc wcześnie, osiągasz cel, jakim jest aktywność fizyczna.

‎Metabolizm

Poranne treningi mogą pomóc Ci spalić dodatkowy tłuszcz w ciągu dnia. Poprzez rozpoczęcie dnia od ćwiczeń, podkręcasz również swój metabolizm i zmuszasz swoje ciało do wykorzystania energii do regeneracji w ciągu dnia. Ćwiczenia mogą poprawić Twój spoczynkowy wskaźnik przemiany materii, co może sprawić, że Twoje ciało będzie bardziej efektywne w spalaniu kalorii.

Wiem, że istnieje wiele powodów, dla których wczesny poranny trening może nie być dla Ciebie. Pozytywne rozpoczęcie dnia od zadbania o swoje ciało może zwiększyć Twoją wydajność w innych dziedzinach życia. Czyniąc trening jedną z pierwszych rzeczy, które robisz każdego dnia, unikasz ryzyka, że ćwiczenia staną się przykrym obowiązkiem.

Jednak, jak zawsze powtarzam: Niektóre ćwiczenia są lepsze niż brak ćwiczeń. I naprawdę, niezależnie od pory dnia, o której możesz wcisnąć się na trening, jest w porządku. Po prostu upewnij się, że masz czas, aby być aktywnym w jakiś sposób każdego dnia. Postaraj się być konsekwentny i nie pozwól, by wymówki powstrzymały Cię przed byciem najlepszym, jakim możesz być.

CZYTAJ WIĘCEJ

Najpopularniejsze