środa, 23 listopada, 2022
Strona głównaZdrowieChoroby i dolegliwości10 wskazówek, jak zmienić kryzys wieku średniego w świeży start

10 wskazówek, jak zmienić kryzys wieku średniego w świeży start

Idea kryzysu wieku średniego jest tak powszechna i powszechna, że często jest wykorzystywana jako fabuła programów telewizyjnych i filmów. Prawdopodobnie nie trzeba się długo zastanawiać, żeby przypomnieć sobie odcinek o mężczyźnie w średnim wieku, który kupuje czerwony sportowy samochód dla kaprysu, lub przypomnieć sobie żart w filmie, w którym obwinia się romans bohatera o kryzys wieku średniego.

Prawdopodobnie widziałeś to również w prawdziwym życiu, lub przynajmniej słyszałeś, że mówi się o tym dużo, gdy współpracownik się rozwodzi lub krewny nagle rzuca pracę.

Tak więc, to może zaskoczyć cię, aby dowiedzieć się, że kryzys połowy życia nie jest diagnoza zdrowia psychicznego. W rzeczywistości, eksperci debatowali przez dziesięciolecia, czy kryzysy wieku średniego są prawdziwe w ogóle. Wciąż nie ma dobrej odpowiedzi.

Co wiemy, jest to, że istnieją pewne dowody, że zgłoszone szczęście wydaje się spadać dla ludzi w wieku od 40 do 60 lat. Ta grupa wiekowa ma najwyższe wskaźniki depresji.

Dlaczego wskaźniki depresji są tak wysokie? I skąd wziął się pomysł na „kryzys wieku średniego”? Istnieje kilka odpowiedzi na to pytanie.

Uważa się, że jednym z powodów jest to, że połowa życia jest pierwszym momentem, w którym wielu ludzi nie jest już w stanie myśleć o sobie jako o „młodych”. Ta zmiana w myśleniu może zmusić ludzi do ponownego przemyślenia wszystkiego na temat ich życia, w tym małżeństw i kariery. To może być część tego, dlaczego połowa życia jest związana z wysokim wskaźnikiem rozwodów i problemów małżeńskich.

Dodatkowo, ludzie w połowie życia są zazwyczaj osiedleni w swoich karierach i mogą zdać sobie sprawę, że nie osiągnęli rzeczy, które chcieli.

Na szczęście, wiek średni wcale nie musi być kryzysem. W rzeczywistości, połowa życia to fantastyczny czas na wprowadzenie pozytywnych zmian w swoim życiu. Więc zamiast kupować sportowy samochód na kaprys, spróbuj zastosować się do naszych wskazówek, aby jak najlepiej wykorzystać połowę życia.

Możesz poprawić swoje relacje podczas pracy nad byciem szczęśliwszym i zdrowszym. Wtedy może uda Ci się upewnić, że samochód sportowy jest rzeczywiście w Twoim budżecie.

Skup trochę energii na sobie

To powszechne, że osoby w połowie życia zgłaszają wypalenie zawodowe.

Możesz czuć się przepracowany. Możesz być zestresowany opieką nad dziećmi lub starzejącym się rodzicem. Możesz żonglować swoim związkiem z trudnościami finansowymi i innymi. Bez względu na to, czym się zajmujesz, może być ci trudno zatrzymać się i odetchnąć. Możesz nawet czuć się egoistą, poświęcając czas dla siebie.

Nie musisz. Eksperci od zdrowia psychicznego zgadzają się, że skupienie się na sobie jest niezwykle ważne. Poświęcenie czasu na zadanie sobie pytania, czego chcesz i co czujesz, może być pierwszym krokiem do tego, aby wiedzieć, czy potrzebujesz dokonać zmiany.

Tak więc, zanim zrobisz cokolwiek innego, poświęć trochę czasu, aby pomyśleć o tym, jak sprawy miały się dla ciebie w ciągu ostatnich kilku lat. To najlepszy sposób na rozpoczęcie odświeżania swojej połowy życia.

Zanotuj zmiany, jakie zaszły w Twoim życiu

Wiek średni może przynieść zmiany. Często zmiany te zachodzą szybko, bez okresu dostosowawczego i czasu na ich przetworzenie.

Wielu specjalistów od zdrowia psychicznego zgadza się, że jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić, jest odłożenie czasu na uznanie tych zmian. Nie oznacza to, że musisz rozwodzić się nad przeszłością. Oznacza to po prostu, że dobrym pomysłem jest aktywne uświadamianie sobie zmian.

Dla niektórych osób może to oznaczać pisanie dziennika, aby pracować przez wydarzenia. Jednakże, nawet jeśli zapisywanie rzeczy nie jest metodą, która działa dla Ciebie, możesz poświęcić czas i przestrzeń na refleksję nad wszelkimi zmianami, których doświadczyłeś w ciągu ostatnich kilku lat.

Jedna rzecz, która może być szczególnie korzystna? Poświęcenie czasu na bycie wdzięcznym za wszelkie pozytywne zmiany.

Naucz się czegoś nowego

Istnieje wiele korzyści z uczenia się czegoś nowego. Może to utrzymać twój umysł aktywny, dać ci coś, co cię ekscytuje, i dać ci niesamowite poczucie dumy i osiągnięcia. Dlatego jest to tak bardzo zalecane przez specjalistów od zdrowia psychicznego dla osób w średnim wieku. Jest to również świetny sposób na zrobienie sobie przerwy i poświęcenie odrobiny czasu dla siebie.

Możesz nauczyć się zdumiewający zakres rzeczy z komfortu swojego domu. Możesz nauczyć się mówić w nowym języku lub pisać kod komputerowy za pomocą aplikacji w telefonie. Możesz wziąć całe kursy z najlepszych uniwersytetów na prawie każdy temat, który można sobie wyobrazić. Niektóre programy kursów online pozwalają nawet na zdobycie kredytów lub certyfikatów.

Jeśli wolisz wyjść z domu, twój lokalny community college jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia. Większość community colleges oferuje pełną gamę kursów tylko dla dorosłych uczniów, którzy chcieliby zdobyć nowe umiejętności.

Nawiąż kontakt z przyjaciółmi i rodziną

Terapeuci i naukowcy mocno sugerują, że połączenia społeczne są ważne dla zdrowia psychicznego. Ogromną różnicę w życiu może sprawić posiadanie osób, z którymi można dzielić się dobrymi chwilami i świętować, do których można zadzwonić, aby porozmawiać, a także osób, na które można liczyć, aby uzyskać wsparcie w trudnych chwilach.

Powszechne jest również poczucie izolacji, zwłaszcza w połowie życia. Dotarcie do rodziny i przyjaciół oraz próba pozostania w kontakcie może pomóc. Nie musisz planować przyjęcia lub dużego wydarzenia, aby ponownie nawiązać kontakt. Najlepiej zacząć od zwykłego przywitania się, czy to wysyłając wiadomość tekstową do siostry, wiadomość na Facebooku do lokalnego przyjaciela, czy e-mail do przyjaciela, którego nie widziałeś od lat.

Zrób czas na swoje życie miłosne

Niestety, trudności małżeńskie są często związane z okresem średniego wieku. Rozwody, romanse, czy po prostu ochłodzenie uczuć romantycznych i seksualnych są powszechnie zgłaszane terapeutom.

Oczywiście nie oznacza to, że upadek związków jest nieuniknioną częścią połowy życia. Terapeuci małżeńscy i rodzinni zalecają, abyś w tym momencie poświęcił trochę czasu na zastanowienie się, czego chcesz od siebie, swojego życia i partnera. Jeśli nadal jesteś im oddany, może to być świetny czas, aby znaleźć nowe sposoby na uczczenie siebie nawzajem.

Działania, takie jak planowanie romantycznych wakacji, chodzenie na noce randkowe, lub dbanie o to, aby bardziej docenić siebie nawzajem, mogą przejść długą drogę w kierunku szczęśliwego życia miłosnego w połowie życia.

To nie znaczy, że musisz być żonaty, aby poświęcić czas na skupienie się na swoim życiu miłosnym. Midlife może być dobry czas, aby skupić się na tym, co chcesz z wszelkich przyszłych relacji, lub zdecydować, czy jesteś zainteresowany w posiadaniu przyszłego związku w ogóle.

Możesz zdecydować, że chcesz zrobić skok i pobrać tę aplikację randkową lub połknąć nerwy, aby powiedzieć komuś, kogo widziałeś dorywczo, że chciałbyś czegoś poważniejszego.

Znajdź nowe sposoby, aby pozostać aktywnym

Ćwiczenia fizyczne są ważne. Oprócz wielu korzyści fizycznych, może poprawić swoje zdrowie psychiczne, wyostrzyć ostrość i zmniejszyć stres. Może również zacząć czuć się nudne, zwłaszcza jeśli jesteś już uczucie niepokoju lub walki z negatywnymi myślami w swoim życiu.

Tak więc, nawet jeśli jesteś już uderzając siłownię kilka dni w tygodniu, znalezienie nowych sposobów, aby pozostać aktywnym może pomóc. To może utrzymać motywację, poprawić nastrój i zwiększyć pewność siebie.

Nie bój się wyjść poza swoją strefę komfortu, jeśli chodzi o fitness. Zajęcia tańca towarzyskiego, piesze wędrówki lub lokalna liga sportów rekreacyjnych mogą być fantastycznymi sposobami na utrzymanie dobrej kondycji. Dodatkowo, może to być zabawny i mało stresujący sposób na poznanie kilku nowych przyjaciół.

Wyrób sobie zdrowy nawyk

Małe zmiany mogą przejść długą drogę. Połowa życia to idealny czas na rozpoczęcie nowego zdrowego nawyku.

Nie musisz przebudowywać całego swojego stylu życia – możesz wybrać małą zmianę i trzymać się jej. Zyskasz korzyści zdrowotne wynikające ze zmiany oraz satysfakcję, która płynie z utrzymania nowego nawyku. Oznacza to wzmocnienie zdrowia psychicznego i fizycznego za jedno działanie, a trudno to pobić.

Jakieś sugestie? Możesz zacząć chodzić po schodach codziennie w pracy, przynosząc zaplanowany lunch z domu, jedząc owoce każdego ranka lub upewniając się, że pijesz wystarczającą ilość wody. Możesz również rozważyć wyeliminowanie niektórych mniej niż zdrowych nawyków, takich jak picie napojów gazowanych lub palenie papierosów.

Spędzaj czas na świeżym powietrzu

Spędzanie czasu na świeżym powietrzu ma udowodnione korzyści dla zdrowia psychicznego. Terapeuci często sugerują pacjentom w połowie życia, aby przynajmniej kilka razy w tygodniu wybrali się na spacer na świeżym powietrzu.

Spacer po okolicy może być świetnym sposobem na zaczerpnięcie świeżego powietrza i pobudzenie krwi do pompowania, ale nie musisz na tym poprzestawać. Jeśli chcesz pójść dalej, rozważ spędzenie dnia na wędrówce po szlakach w lokalnym parku. Możesz zabrać ze sobą przyjaciela, aby zapewnić sobie motywację, lub wykorzystać czas na szlaku, aby oczyścić umysł.

Oczywiście, nie musisz po prostu chodzić, aby uzyskać korzyści z wielkiej przestrzeni na świeżym powietrzu. Pływanie łódką, pływanie, biwakowanie lub po prostu relaks w ładny dzień mogą poprawić Twój nastrój.

Poświęć czas na projekt, który Cię pasjonuje

Powszechne jest odczuwanie niezadowolenia z pracy w połowie życia. Możesz czuć się wypalony, znudzony, lub że zmarnowałeś swój czas na karierę, której nie kochasz.

Chociaż może to być kuszące, aby rzucić jutro, istnieją lepsze sposoby radzenia sobie z tym uczuciem. Eksperci zgadzają się, że połowa życia to idealny czas, aby pracować nad czymś, co jest Twoją pasją.

Może zawsze chciałeś napisać powieść, a może zawsze byłeś ciekawy sprzedaży online swojej domowej roboty biżuterii. Bez względu na wszystko, skupienie się na projekcie, na którym naprawdę ci zależy, może zwiększyć twoją energię i optymizm. Dodatkowo, może to przynieść Ci dodatkowe źródło dochodu lub nawet zmienić Twoją karierę.

Rozważ terapię

Możesz myśleć o terapii jako tylko dla czasów niepokoju, traumy lub kryzysu, ale tak nie jest. Terapia jest świetnym narzędziem również w okresie przejściowym. Środek życia może być świetnym momentem na rozmowę z terapeutą.

Terapeuta może pomóc Ci uporządkować uczucia dotyczące wydarzeń z przeszłości, zarządzać bieżącym stresem i planować przyszłość. Pomoże Ci w pełni wykorzystać lata średniego życia i poczuć się pewnie na drodze do przyszłości.

Dodatkowo, jeśli wiek średni przyniósł poważne zmiany, takie jak rozwód, trudności małżeńskie, lub śmierć, lub jeśli spowodował znaczące refleksje na temat swojej przeszłości, terapeuta może poprowadzić Cię przez swoje myśli i uczucia.

Podsumowując

Wiek średni to wspaniały czas, aby ponownie uruchomić rzeczy, które mogą czuć się trochę zastoju w swoim życiu. Niezależnie od tego, czy chodzi o związki, czy o zdrowie, możesz teraz przejąć kontrolę i wprowadzić pozytywne zmiany.

Właśnie teraz jest najlepszy czas, aby podjąć kroki, które poprawią Twoje życie na wiele lat. Nie musisz pozwolić, aby połowa życia była kryzysem, który ciągnie cię w dół.

Zamiast tego spędź trochę czasu na zewnątrz, zadzwoń do przyjaciela, idź na randkę ze współmałżonkiem, podnieś gitarę ponownie, weź lekcję gotowania online, dołącz do klubu biegacza i rozważ umówienie się na spotkanie z terapeutą, który pomoże ci przez to wszystko.

CZYTAJ WIĘCEJ

Najpopularniejsze