środa, 23 listopada, 2022
Strona głównaAktywność fizycznaFitnessCo należy wiedzieć o napięciu mięśni

Co należy wiedzieć o napięciu mięśni

Zamieszczamy produkty, które naszym zdaniem są przydatne dla naszych czytelników. Jeśli kupisz za pośrednictwem linków na tej stronie, możemy zarobić niewielką prowizję. Oto nasz proces.

Szczep mięśni występuje, gdy mięsień staje się nadmiernie rozciągnięty lub pracuje zbyt ciężko. Ludzie często mogą leczyć nadwyrężone mięśnie w domu i stosować określone ćwiczenia, aby przyspieszyć powrót do zdrowia.

Szczepy mięśni różnią się ciężkością w zależności od tego, jak wiele szkód włókien mięśniowych utrzymać. Zakres napięć sięga od lekkiego nadwyrężenia do częściowego lub całkowitego rozerwania mięśnia.

W wielu przypadkach opieka domowa i ćwiczenia mogą wyleczyć nadwyrężone mięśnie, ale poważne szczepy mogą wymagać leczenia.

Ludzie mogą dostać szczepy mięśni od uprawiania sportu, wykonywania pracy fizycznej, lub po prostu biorąc udział w codziennych czynnościach. Wczesne rozpoznanie i leczenie urazu przyspieszy powrót do zdrowia.

Symptomy

Zaciągnięcie mięśnia może powodować skurcze i ból w dotkniętym obszarze.

Szczepy mięśni mogą powodować wiele niewygodnych objawów, w tym:

  • siniaki
  • skurcze mięśni
  • trudności w poruszaniu mięśniami
  • skurcze mięśni
  • osłabienie mięśni
  • ból, który zwykle nasila się podczas ruchu
  • obrzęk

Osoba może również usłyszeć słyszalne trzaskanie lub popping, gdy mięśnie szczepy.

Przyczyny

Naciągnięty mięsień występuje, gdy osoba nadmiernie rozciąga mięsień, nadużywa mięśnia lub doświadcza wypadku, takiego jak upadek.

Ludzie z napiętymi, nieelastycznymi mięśniami i ci, którzy nie rozgrzewają się odpowiednio przed ćwiczeniami, mogą mieć większe ryzyko nadwyrężenia mięśni.

Niektórzy ludzie, których praca wymaga od nich wykonywania powtarzających się ruchów, takich jak podnoszenie ciężarów lub sport, mogą rozwijać przewlekłe urazy szczepu mięśni.

Diagnoza

Jeśli lekarz podejrzewa szczepu mięśni, będą one wykonywać badanie fizykalne i zapytać osobę o ich historii objawów. Może również zlecić badania obrazowe, takie jak zdjęcia rentgenowskie, aby upewnić się, że kość nie uległa złamaniu.

Jako część diagnozy, lekarz będzie zazwyczaj oznaczyć uraz jako stopień 1, 2, lub 3 szczepu. Stopień 1 szczepu jest łagodny i powinien leczyć się szybko, podczas gdy stopień 3 szczepu jest poważne rozerwanie mięśnia.

Jak leczyć nadwyrężenie mięśni

Nawet jeśli szczep mięśni osoby nie wymaga pomocy medycznej, ważne jest, aby odpocząć mięśnie i dać czas na odzyskanie. Nadwyrężony mięsień jest bardziej podatny na ponowne obrażenia.

Domowe środki zaradcze

Osoba może zastosować okład z lodu, aby pomóc zmniejszyć obrzęk.

Kilka domowych zabiegów może pomóc w promowaniu gojenia mięśni. Jednym z najbardziej skutecznych podejść do odzyskiwania szczepu mięśni jest technika RICE.

RICE oznacza:

  • Wypoczynek: Odpoczynek kontuzjowanego mięśnia daje ciału czas na naprawę.
  • Lód: Stosowanie okładu z lodu pokrytego tkaniną na uszkodzony mięsień przez 10 do 15 minut na raz może pomóc zmniejszyć obrzęk i stan zapalny.
  • Kompresja: Jeśli to możliwe, zastosuj opatrunek uciskowy, aby zmniejszyć obrzęk. Ludzie mogą używać tkanin lub bandaży elastycznych z aptek lub sklepów internetowych, aby owinąć kontuzjowaną stopę, kostkę, nogę, nadgarstek lub ramię.
  • Elevation: Podniesienie kontuzjowanej ręki lub nogi może pomóc zmniejszyć obrzęk i umożliwić przepływ płynu z powrotem w kierunku serca.

Dowiedz się więcej o metodzie RICE tutaj.

Oprócz stosowania metody RICE, osoba może przyjmować leki, aby kontrolować ból i zmniejszyć obrzęk lub stan zapalny.

Over-the-counter (OTC) niesteroidowe leki przeciwzapalne (NSAIDs), takie jak ibuprofen i naproksen, zmniejszają zarówno ból, jak i stan zapalny. Acetaminofen może złagodzić ból, ale nie ma właściwości przeciwzapalnych NLPZ.

Leczenie medyczne

Jeśli leki OTC są niewystarczające do złagodzenia bólu, lekarz może przepisać silniejsze leki przeciwzapalne, leki rozluźniające mięśnie lub leki przeciwbólowe.

Terapia masażem może również pomóc rozluźnić kontuzjowane mięśnie i zwiększyć zakres ruchu danej osoby.

Ćwiczenia regeneracyjne

Jeśli lekarz zwalnia osobę do zaangażowania się w regularne ćwiczenia po ich kontuzji, mogą one zazwyczaj korzystać z wykonywania ćwiczeń rozciągających. Ważne jest, aby porozmawiać z lekarzem przed próbą ćwiczeń regeneracyjnych, ponieważ nadmierny wysiłek już kontuzjowanego mięśnia może spowodować dodatkowe uszkodzenia.

Osoba nigdy nie powinna rozciągać się do tego stopnia, że powoduje ból i dyskomfort.

Konkretne odcinki będą zależeć od kontuzjowanego obszaru, ale osoba powinna zawsze powtórzyć odcinek dwa lub trzy razy. Przykłady tych odcinków obejmują:

1. Rozciąganie ścięgien udowych

Napięte hamstringi mogą utrudniać chodzenie i bieganie oraz zwiększać ryzyko kontuzji.

Aby rozciągnąć ścięgna szyjne, stań ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder i zegnij się w pasie, aby pochylić się do przodu. Wzdłuż tylnej części nóg powinno pojawić się delikatne rozciągnięcie.

2. Rozciąganie zginaczy biodra

W przypadku nadwyrężonego mięśnia w biodrze, połóż się płasko na plecach i przyciągnij prawe kolano do klatki piersiowej. Przytrzymaj je w tej pozycji przez 10-15 sekund, a następnie ponownie wyprostuj nogę. Powtórz to samo z lewą nogą, czując rozciąganie w górnej części uda i biodra.

3. Rozciąganie szyi

W przypadku napiętych mięśni szyi, pochyl głowę do przodu, próbując dotknąć podbródka do klatki piersiowej. Następnie przechyl głowę najpierw w lewo, a potem w prawo, starając się dotknąć uchem do ramienia.

Profilaktyka

Ludzie mogą być w stanie zapobiec szczepy mięśni poprzez rozgrzanie mięśni przed wykonaniem aktywności fizycznej i unikając nadmiernego rozciągania mięśni.

Postępowanie zgodnie z poniższymi wskazówkami może pomóc w zapobieganiu szczepów mięśni:

  • Spaceruj w umiarkowanym tempie przez 3 do 5 minut przed uprawianiem jakiegokolwiek sportu lub innej aktywności fizycznej. Rozgrzeje to mięśnie i przygotuje je na zwiększenie intensywności wysiłku.
  • Postępuj zgodnie ze zdrową dietą i programem ćwiczeń, aby utrzymać zdrową wagę. Nadwaga może dodatkowo obciążać mięśnie, zwiększając prawdopodobieństwo ich nadwyrężenia.
  • Podnoś ciężkie przedmioty lub przedmioty z ostrożnością i zawsze używaj prawidłowej techniki. Ważne jest, aby podnosić ciężary za pomocą nóg, a nie pleców, a także przenosić je tułowiem, aby uniknąć nadwyrężenia mięśni ramion lub pleców.
  • Należy nosić obuwie zapewniające stabilność i upewnić się, że wszelkie inne wyposażenie ochronne jest odpowiednio dopasowane i w dobrym stanie.

Niektóre osoby mogą skorzystać z pracy z fizykoterapeutą lub profesjonalistą w dziedzinie siły i kondycji, aby pomóc poprawić technikę ćwiczeń i umożliwić im bezpieczne budowanie siły i elastyczności.

Czas rekonwalescencji

Czas trwania rekonwalescencji po szczepie mięśniowym będzie zależał od ciężkości urazu.

Większość urazów tkanek miękkich trwa kilka tygodni, aby uzdrawiać, ale poważne szczepy mogą trwać znacznie dłużej.

Próba powrotu do normalnej aktywności zbyt szybko może spowodować dalsze obrażenia, więc zawsze postępuj zgodnie z zaleceniami lekarza i zacznij delikatnie.

Jeśli uraz danej osoby wymaga operacji, czas powrotu do zdrowia będzie zależał od charakteru zabiegu. Lekarz będzie w stanie udzielić informacji na temat prawdopodobnych ram czasowych powrotu do zdrowia po operacji.

Kiedy należy zgłosić się do lekarza

Osoba powinna skonsultować się z lekarzem w przypadku wystąpienia poważnych siniaków.

Ważne jest, aby zobaczyć się z lekarzem dla każdego bolesnego szczepu mięśni, aby uzyskać dokładną diagnozę i odpowiednie leczenie.

Jeśli osoba słyszy popping dźwięk, gdy uraz występuje, może to wskazywać na łzę mięśni. Łza jest poważnym szczepem, który będzie wymagał pomocy medycznej.

Jeśli ból z urazu staje się gorszy zamiast lepiej, może to oznaczać, że osoba powinna szukać pomocy medycznej.

Inne objawy, które wskazują na potrzebę wizyty u lekarza obejmują:

  • silny obrzęk, który utrudnia poruszanie zranionym obszarem
  • trudności ze zginaniem lub prostowaniem dotkniętego obszaru
  • znaczne zasinienie

Ludzie powinni zgłosić się do lekarza, jeśli ich uraz utrzymuje je z ukończenia ich zwykłej aktywności fizycznej.

Perspektywy

Szczepy mięśni może wahać się od łagodnego do ciężkiego. Poświęcenie czasu na odpoczynek i rehabilitację nadwyrężonego mięśnia może pomóc osobie odzyskać siły i powrócić do poprzedniego poziomu aktywności fizycznej. Wykonanie kilku prostych ćwiczeń rozciągających, za zgodą lekarza, może być również korzystne.

Jeśli ból pogarsza się lub dostaje w drodze codziennych czynności, to najlepiej, aby zobaczyć się z lekarzem.

CZYTAJ WIĘCEJ

Najpopularniejsze