poniedziałek, 21 listopada, 2022
Strona głównaZdrowieProfilaktyka i dobre samopoczucieJakie jest najlepsze ćwiczenie na pozbycie się tzw. boczków?

Jakie jest najlepsze ćwiczenie na pozbycie się tzw. boczków?

Tzw. boczki odnoszą się do warstw tłuszczu obecnych wokół środka (talii) ciała osoby. Pojawiają się one jako fałdy lub zwiotczenie na plecach i bokach powyżej bioder. Nazywane są również „muffin tops” i są często uporczywe pomimo ćwiczeń. Występują nad grupą mięśni zwanych skośnymi. Ponieważ zmieniają one ogólny wygląd osoby, ludzie często walczą, aby się ich pozbyć. Boczki, podobnie jak tłuszcz gromadzący się gdziekolwiek indziej w ciele, pojawiają się, gdy spożywasz więcej kalorii niż spalasz w ciągu dnia. Nadmiar kalorii jest przechowywany w organizmie w postaci tłuszczu. Tłuszcz ten gromadzi się w różnych częściach ciała. „Boczki” są tylko jednym z przejawów tych miejsc. Tak więc, aby pozbyć się tego upartego tłuszczu, trzeba spalić kalorie. „Boczki” mogą pojawić się u osób, które mają problemy hormonalne, takie jak nadmiar lub niedobór hormonu kortyzolu w organizmie.

Ukierunkowana utrata wagi, gdzie konkretny obszar ciała jest skoncentrowany na, może nie być praktycznie osiągalna. Aby pozbyć się boczków, trzeba osiągnąć ogólną utratę tłuszczu z ciała. Istnieje kilka sposobów, aby osiągnąć to w zdrowy sposób. Musisz skonsultować się z lekarzem, aby wiedzieć, co będzie działać najlepiej dla Ciebie. Nie ma jednego najlepszego ćwiczenia do rozwiązywania problemu boczków. Połączenie zdrowej diety i aktywności fizycznej jest ważne. Niektóre ze sposobów, które można osiągnąć zdrową wagę i pozbyć się boczków obejmują

  • Pij dużo wody i niesłodkich płynów.
  • Wykonuj regularne ćwiczenia obciążające pod okiem specjalisty.
  • Praktykuj mindful eating, tak aby spalać więcej kalorii niż zjadasz, aby osiągnąć zdrową utratę wagi.
  • Wykonuj regularne treningi cardio, takie jak chodzenie, jogging, bieganie lub taniec.
  • Staraj się trzymać stres z dala od siebie, praktykując regularnie jogę lub medytację, słuchając muzyki lub realizując hobby.
  • Ogranicz spożycie cukru. Uważaj także na ukryte cukry w śmieciowym jedzeniu i napojach bezalkoholowych.
  • Zwiększ spożycie błonnika, regularnie jedząc co najmniej dwie do trzech porcji warzyw, sałatek, owoców i łusek psyllium.
  • Ruszaj się przez cały dzień, a nie tylko przez godzinę lub dwie podczas ćwiczeń.
  • Ogranicz spożycie tłuszczów i tłustych potraw.
  • Spożywaj zdrowe tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek, awokado, orzechy i nasiona.
  • Zapewnij sobie odpowiednią ilość snu każdego dnia, aby utrzymać hormony stresu w ryzach.
  • Wykonuj ćwiczenia na podłodze i treningi funkcjonalne, takie jak burpees, wspinaczka górska i jumping jacks.
  • Zwiększ spożycie białka, ponieważ białko pomaga pozostać pełnym przez długi czas i zapewnia surowiec dla zdrowych mięśni, aby umożliwić Ci ciągłe poruszanie się. Możesz skonsultować się z dietetykiem, aby wiedzieć, ile białka musisz mieć w ciągu dnia.
  • Zastąp przetworzone węglowodany, takie jak herbatniki i ciastka, węglowodanami złożonymi, takimi jak owies, brązowy ryż, pełnoziarniste pieczywo i słodkie ziemniaki.
  • Unikaj spożywania alkoholu.
  • Przekąszaj niskokaloryczne pokarmy, takie jak ogórki i jabłka, zamiast chipsów i ciasteczek.
  • Wykonaj trening siłowy trzy razy w tygodniu pod odpowiednim nadzorem, aby wzmocnić mięśnie rdzenia i zmniejszyć wygląd boczków.
CZYTAJ WIĘCEJ

Najpopularniejsze