poniedziałek, 21 listopada, 2022
Strona głównaAktywność fizycznaPorady fitness5 sposobów na wyeliminowanie nudy na bieżni tej zimy

5 sposobów na wyeliminowanie nudy na bieżni tej zimy

Pomyśl o bieganiu na bieżni. Czy wypełniają Cię ciepłe myśli o rywalizacji z samym sobą lub nawet o nadrobieniu zaległości w oglądaniu serialu podczas joggingu? A może krew Ci się burzy, gdy wyobrażasz sobie, że czas zwalnia i bieg zaczyna przypominać karę wymierzoną samemu sobie?

Jeśli chodzi o bieganie na bieżni, bardzo rzadko zdarza się, że ktoś uważa, że jest to po prostu w porządku. Zazwyczaj ludzie albo to kochają, albo nienawidzą. Ale kiedy nadchodzi zimna pogoda i słońce zachodzi wcześniej, wiele osób czuje, że są tylko dwie opcje – dostać się na ludzkie koło chomika lub ryzykować zamarznięcie na zewnątrz.

Zimowe miesiące słyną z tego, że sprawiają, że zyskujemy wakacyjne kilogramy. Dlatego pozwól, że podzielę się z Tobą kilkoma wskazówkami, które pomogą Ci urozmaicić Twoją rutynę na bieżni podczas ferii zimowych, co może zapobiec zawieszeniu butów do biegania aż do wiosny.

1. Zróżnicuj swój teren, dostosowując nachylenie

Jeśli masz szczęście korzystać z nowszej bieżni, w której możesz regulować nachylenie, to będziesz miał frajdę ze stworzenia wymagającego biegu trailowego na świeżym powietrzu.

Niezależnie od tego, czy masz ochotę na bieganie pod stromą górę, czy tworzenie falujących wzgórz, łatwo jest przełamać monotonię płaskiego kursu, po prostu naciskając przycisk nachylenia. Uwielbiam bieganie po wzgórzach i lubię wyzwanie, jakim jest zwiększanie nachylenia co 60 sekund. Dodatkową zaletą kontrolowania nachylenia jest to, że jeśli wzgórze wydaje się zbyt strome, wystarczy zmniejszyć je o jeden stopień. Nie możesz tego zrobić, gdy biegasz na zewnątrz.

2. Zaplanuj swoją muzykę z wyprzedzeniem

Muzyka jest znana z tego, że jest świetnym motywatorem, szczególnie jeśli chodzi o ćwiczenia i wyniki sportowe. Radość z nowoczesnej technologii polega na tym, że możesz tworzyć całe listy odtwarzania wszystkich swoich ulubionych utworów. Spędź trochę czasu przeglądając swoją kolekcję muzyki i wybierz piosenki, które sprawiają, że się uśmiechasz. Znajdź tę jedną piosenkę, która sprawia, że chce Ci się tańczyć – będzie to dla Ciebie idealna motywacja, aby podkręcić tempo i biec trochę szybciej. Jestem znana z powtarzania mojej motywującej piosenki i biegania tak szybko, że bieżnia się trzęsie.

3. Włącz trening interwałowy

Jest to kwestia preferencji, ale bieganie lub chodzenie z dokładnie taką samą prędkością przez cały czas jest dla mnie po prostu nieopłacalne.

Trening interwałowy ma tak wiele dodatkowych korzyści. Nie tylko powstrzymuje Cię przed znudzeniem, ale może pomóc Ci popchnąć siebie do spalenia większej ilości kalorii w krótszym czasie. Świetnym sposobem na trening interwałowy jest bieganie na poziomie trudności 7/10 przez 45 sekund, a następnie chodzenie lub jogging na poziomie trudności 3/10 przez 30 sekund. Trening w ten sposób przez 30-45 minut może znacznie poprawić Twoją sprawność i wytrzymałość układu sercowo-naczyniowego.

4. Ciesz się funkcjami funky

Jeśli chcesz wykonać bieg w stanie ustalonym bez dostosowywania nachylenia i prędkości, a następnie zająć swój umysł biegiem, bawiąc się funkcjami bieżni.

Wiele nowszych bieżni jest wyposażonych w monitory tętna i liczniki spalonych kalorii, co może sprawić, że zabawnie będzie ustawić się z mini wyzwaniami. Spróbuj utrzymać swoje tętno w docelowym zakresie i zgadnij, ile kalorii spalisz co dwie minuty. Możesz też wybrać jeden z zaprogramowanych planów biegowych i pozwolić swojemu umysłowi zastanowić się nad jednym z wyzwań w Twoim życiu. Lepiej jest przemyśleć drażliwy problem podczas biegu niż wtedy, gdy próbujesz zasnąć.

5. Przerwij swój bieg

Ustal kilka celów, zanim zaczniesz swój bieg, i nie bój się rozbić go na łatwe do opanowania kawałki. Nie wchodź po prostu na bieżnię bez celu, ponieważ są szanse, że zejdziesz z niej szybciej, jeśli nie masz planu. Jeśli Twoim celem jest przebiegnięcie pięciu mil, ale znudziło Ci się to po dwóch milach, to świadomie zdecyduj się na przerwę. W ten sposób możesz utrzymać swoje zobowiązanie do przebiegnięcia wszystkich pięciu mil – po prostu przerwiesz bieg i po drodze się skoncentrujesz. Zejdź więc z trasy, aby wykonać kilka lekkich ćwiczeń oporowych lub brzusznych, a następnie wróć do biegu. Najważniejsze jest to, aby do tego wrócić.

Pozostań na dobrej drodze

Zaletą treningu na bieżni jest możliwość dokładnego monitorowania dystansu i czasu bez zmiennych w postaci nierówności terenu i niesprzyjającej pogody, które Cię spowalniają. Pamiętaj, aby poruszać się tylko w tempie, które jest dla Ciebie odpowiednie. Zawsze lepiej jest zachować ostrożność i nie dopuścić do kontuzji.

Podsumowując, bieżnia jest wspaniałym narzędziem, które pomaga utrzymać zdrowie i cele fitness na torze. Osobiście jednak zawsze uważam, że mieszanie rutyny może być przydatne i lubię biegać zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz. Jak to mówią: „Zmiana jest tak dobra jak przerwa”. Tak więc, jeśli doświadczasz nudy na bieżni, to dokonaj zmiany i udaj się na zewnątrz. Wiatr we włosach i chodnik pod stopami mogą być właśnie tym, co przypomni Ci, dlaczego kochasz biegać. A uczucie zimowego śniegu, deszczu i wiatru może być tym, co sprawi, że na nowo rozbudzisz swoje przywiązanie do bieżni.

CZYTAJ WIĘCEJ

Najpopularniejsze