piątek, 25 listopada, 2022
Strona głównaOdżywianiePorady dietetyczne20 korzyści płynących z picia octu jabłkowego

20 korzyści płynących z picia octu jabłkowego

Ocet jabłkowy (ACV) pochodzi ze sfermentowanego soku uzyskanego ze zmiażdżonych jabłek.

Czym jest ocet jabłkowy z cydru?

Ocet jabłkowy (ACV) pochodzi ze sfermentowanego soku uzyskanego ze zmiażdżonych jabłek. Do głównych składników ACV należą:

  • Kwas octowy
  • Kwas cytrynowy

Do składników odżywczych ACV należą:

  • Pektyny
  • Witamina B1
  • Witamina B2
  • Witamina B6
  • Biotyna
  • Kwas foliowy
  • Niacyna
  • Kwas pantotenowy
  • Witamina C
  • Potas
  • Wapń
  • Polifenol
  • Aminokwasy

ACV może być również stosowany jako środek aromatyzujący w żywności.

Jaką dawkę octu jabłkowego z cydru należy przyjmować?

Dawkowanie octu jabłkowego cydrowego zależy od następujących czynników:

  • Wiek użytkownika
  • Zdrowie użytkownika
  • Inne schorzenia

Ważne jest, aby rozcieńczyć ACV przed jego spożyciem. Generalnie zaleca się rozcieńczanie 15 ml do 30 ml (1-2 łyżki stołowe) ACV w 240 ml wody i przyjmowanie przed posiłkami. Również ACV nie powinien być stosowany bezpośrednio na skórę, ponieważ może ją uszkodzić.

Przed użyciem ACV do celów leczniczych, skonsultuj się z lekarzem, farmaceutą lub innym pracownikiem służby zdrowia, aby upewnić się co do ryzyka i skutków ubocznych.

Ponadto, sumiennie przejść przez kierunki wymienione w etykiecie, aby uniknąć ryzyka.

CZYTAJ WIĘCEJ

Najpopularniejsze